انواع یدک کش

انواع یدک کش

انواع یدک کش

دستگاه یدک کش بر خلاف چیزی که بیشتر مردم فکر می‌کنند کاربرد فراوانی دارند و انواع مختلفی دارند. ولی به دلیل اینکه این وسیله بین مردم عمومیت ندارد کاربرد مهم و زیاد این وسیله به چشم نمی‌‌آید. دستگاه یدک کش وسیله ای برای جا به جایی خودرو ها در سایزها و وزن های گوناگون است.

انواع یدک کش

چه زمانی از انواع یدک کش باید استفاده کنیم

حتما دیده اید که ماشین هایی دچار نقص فنی شده و کنار جاده و خیابان متوقف شده اند. در این مواقع یکی از بهترین راه ها برای حرکت خودرو و انتقال آن به تعمیرگاه، استفاده از دستگاه یدک کش است. یدک کش ها یکی از تجهیزات ترافیکی و ماشین آلات راهسازی هستند که با استفاده از تجهیزاتشان می توانند خودرو را بکسل کرده و با خود به مکان مورد نظر ببرند.

کاربرد انواع یدک کش

گفتیم که ممکن است ماشین­ های متنوعی را با امکاناتی خاص جهت یدک کشی ببینیم. به طور کلی یدک کش ­هایی که در این زمینه فعال­اند به سه دسته تقسیم میشوند:

  1. یک دسته از این ماشین­ها که عموما خودروهای سبک را جابه جا می­کنند شامل: نیسان، وانت و وانت پراید می­شوند. این باربرها نهایتا خودروهایی که در سایز و اندازه خود باشند را جابه جا می­کنند. به این دسته ماشین­های سبک گفته می­شود.
  2. دسته دوم ماشین­های باربری هستند که خودروهای شاسی بلند و سنگین­ تر را به نسبت دسته اول جابه جا و حمل می­کنند. این خودروها شامل ایسوزو، کامیون، خاور و از این دست ماشین­ها هستند. به این باربرهای نسبتا بزرگ­تر ماشین­های نیمه سنگین گفته می­شود. این باربرها قادر به کشش خودرو یا حتی سوار کردن کامل خودرو بر آن­ها هستند.
  3. گروه سوم از این خودروها را که قطعا می­توانید حدس بزنید! بله، ماشین­های سنگین که کارایی بیشتری نسبت به دو مورد قبل دارند. این باربرهای بزرگ شامل کمپرسی، تریلی، ترانزیت، کفی و… بوده که مسلما خودروهای معیوب سنگین را جا به­ جا می­کنند. مثلا یک کامیون در جاده مانده تنها توسط یکی از این ماشین­های سنگین یدک کش جا به ­جا می­شود.

کاربرد انواع یدک کش  

یدک کش متحرک از انواع یدک کش

یدک کش متحرک یکی از انواع یدک کش می باشد. این نوع یدک کش جهت حمل دستگاه های خط کشی استفاده می شود. و بیشتر برای مصارف درون شهری کاربرد دارد. شهرداری ها و شرکت های پیمانکاری معمولا از این نوع یدک کش ها استفاده می کنند. با دستگاه یدک کش متحرک می توان تمام دستگاه های خط کشی را در سایزهای مختلف حمل کرد. از ویژگی های این نوع یدک کش ها می توان به دارا بودن چراغ هشدار دهنده اشاره کرد. جک بالابر یدک کش های متحرک.از نوع هیدرولیک بوده و در انواع دستی و برقی موجود می باشد. یدک کش متحرک بسیار مورد استفاده بوده و یکی از پر کاربرد ترین یدک کش های پلیس راهنمایی و رانندگی است.

یدک کش متصل از انواع یدک کش

یدک کش های متصل نیز یکی دیگر از انواع یدک کش ها می باشند این نوع از یدک کش ها غالبا، به خودرو وصل بوده و قابل جداسازی نیستند. معمولا این خودرو ها کاربردشان یدک کشی است. به طور مثال خودروهای امدادی شرکت های امداد خودرو زنجان و امداد خودرو پیشتازان و همینطور سایپا و ایران خودرو از این نوع یدک کش ها استفاده می کنند. یدک کش متصل معمولا فقط برای مشاغل امدادی و یا برای خودروهای کوهستانی مورد استفاده قرار می گیرد. یدک کش های متصل بر خلاف یدک کش های امداد خودرو در قسمت جلوی اتومبیل نصب می شوند.

قطعات موجود در انواع یدک کش

  • زنجیر تحت بار
  • کابل دستگاه یدک کش

زنجیر تحت بار | انواع یدک کش

این زنجیر های گالوانیزه شده که دارای گرید ۸۰ هستند با کیفیت بالا و تحت لیسانس کشور ژاپن تولید شده اند. زنجیر تحت بار دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد چون باید توانایی حمل بار های بسیار سنگینی را داشته باشد.

کابل دستگاه یدک کش | انواع یدک کش

کابل دستگاه یدک کش اهمیت زیادی دارد و باید مقاومت زیادی داشته باشند چون باید بتواند وزن های زیادی را جا به جا کند و آسیب نبیند. کابل یدک کش مهم ترین قطعه آن است که در ادامه متن بیشتر به آن می‌پردازیم. کابل دستگاه یدک کش باید در برابر ساییدگی و پوسیده شدن در سرما مقاومت زیادی داشته باشد به دلیل اینکه بیشتر تصادفات جاده ای در فصل زمستان اتفاق می‌افتد بنابراین این دستگاه ها باید بتوانند در زمستان هم به خوبی کار کنند. از ویژگی های دیگری که این کابل این دستگاه ها باید داشته باشند این است که انعطاف پذیری بالایی داشته باشند تا بتوانند تا حدودی ضربات وارد شده را بگیرد و به سرنشینان کمک کند تا راحت تر باشند.

اگر در ساختن یک دستگاه یدک کش کابلی با این ویژگی ها ارائه شود حتما آن دستگاه از امن ترین و بهترین دستگاه ها خواهد بود که می‌توانیم برای جا به جایی خودرو های سنگین و گران قیمت از آن استفاده کرد. امداد خودرو پیشتازان در یدک کش های خود از این ویژگی بهره مند است.

دستگاه یدک کش flatbed | انواع یدک کش

این کامیون های یدک کش باریک یکی از متداول ترین و پرکاربردترین انواع یدک کش ها در جهان محسوب می شوند. قسمت پشتی این یدک کش از یک سطح تخت و طویل و یک سطح تخت شیب دار هیدرولیکی تشکیل شده است، که در انتقال وسیله نقلیه در جهت بالا و پایین بسیار موثر عمل می کند. در واقع می توان به راحتی و به کمک این سطح شیب دار وسیله نقلیه را به پشت کامیون برانید و یا بکشید. به علاوه می توان از این یدک کش در انتقال خودرو های آسیب دیده در جاده ها کمک گرفت.

یدک کش برای دیگر وسایل نقلیه

جالب است بدانید که این یدک کش تعداد زیادی از وسایل نقلیه و حتی قایق ها را همزمان حمل می کند. از آن جایی که استفاده از این یدک کش یکی از ایمن ترین راه های حمل و نقل وسایل نقلیه محسوب می شود، برای جا به جایی خودرو های صفر از کارخانه به شهرهای مختلف هم از این نوع استفاده می کنند.

یدک کش خودرو

یدک کش خودرو امروزه یک نام آشنا برای تمامی افرادی ست که به وسایل نقلیه ارتباط دارند. یدک کش ها برای جابجا کردن آسان، سریع، مطمئن و ایمن خودرو های شماست. این کار صرفا برای خودروهایی که دچار نقص فنی شده اند کاربرد ندارد بلکه از آن برای جابجایی خودروهای مسابقه به مقصد مورد نظر و همینطور برای جابجایی خودرو های جدید به نمایندگی های فروش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شماره یدک کش خودرو

ارتباط با یدک کش پیشتازان بسیار آسان می باشد بدون انکه پشت خط بمانید این یدک ک در دسترس شماست. کافی ست با شماره های امداد خودرو پیشتازان تماس حاصل فرمایید. این شماره تماس ها عبارتند از :

  • 024-3372-4418
  • 0919-241-5003

یدک کش خودرو شبانه روزی

یدک کشی که فقط در ساعات مشخصی در دسترس باشد چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. زیرا حادثه هرگز خبر نمی کند و یک امداد خودرو و یدک کش همیشه باید بصورت بانه روزی در خدمت مردم باشد. یدک کش پیشتازان بصورت شبانه روزی در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

یدک کش آنلاین | انواع یدک کش

یدک کش آنلاین یکی از جدیدترین نوع خدماتی می باشد. منظور از انلاین بودن این ست که کاربران و مشتریان بصورت اینترنتی و آنلاین درخواست دریافت خدمات را نمایند. و یا بصورت آنلاین خدمات مورد نظر و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

یدک کش آنلاین

یدک کش نیسان | انواع یدک کش

یدک کش نیسان یکی از انواع یدک کش ها می باشد که اغلب در سطح خیابان ها یا جاده های روستایی می بینیم. این نوع از یدک کش ها برای همه ما نامی آشنا هستند زیرا در داخل خیابان و در فضاهای کوچک این یدک کش خدمات رسانی می کند. و معمولا با جک و کابل اتصال به خودرو وصل شده و یدک کش خودرو مورد نظر را جابجا می کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *